HTML doboz

Napló nektek

"Az élet bennünk sikerülni akar." (Mustó Péter)

illusztrálva

2014.06.30. 23:08 Sipos Juli

This is the beginning of a beautiful friendship*

Vagyis új barátságot kötöttem egy TORNÁVAL. És életre keltem tőle. Nem egy tipikus történet tőlem, azt mondhatjuk. (Vigyázat, hosszú is.)

Ilyenkor mindig olyan mondatok jutnak az eszembe, hogy: "Minden azzal kezdődött, hogy...". Csak most valahogy alig találom az egésznek az elejét. Biztos, hogy mindenki tudja rólam, hogy mindent egyszerre akarok jobban csinálni. Jó ideje vergődtem abban a körben, hogy egyszerre próbáltam meg minden új ötletemet és vágyamat a napjaimba sűríteni, és hát surprise, surprise**, nem sikerült. Időközönként, mondjuk havonta elöntötték a fejemet az ötletek, és akkor nekiveselkedtem, hogy na, majd most összeszedem magam. ÉS lefogyok. És új ételeket keresek. És lakást rendezek. És jófej leszek mindenkivel. És nem kiabálok a gyerekekkel. És megértő leszek. És kitalálom, hogy mihez kezdjek, ha Vili eléri a két éves kort. És kencéket gyártok. És szappant főzök. És öko és gazdaságos megoldásokat keresek mindenre. És olvasok ezer könyvet. És írok. És fotózom. És előhívom (az esküvő óta le vagyok maradva). És a barátaimmal ápolom a kapcsolatunkat. És a családommal is. És gyógynövényekről tanulok, keresem, felismerem, szárítom és használom őket. És visszahozom az életembe a művészetet. És befőzök mindent, amit érek. És meditálok végre. ÉS AKKOR MAJD MINDEN MEGVÁLTOZIK. Hát igen, még magam is megleptem, mire összeszedtem, hogy mekkora a lista, és simán lehet, hogy valami kimaradt :)

Szóval éppen ott tartottam, hogy mivel kikerült egy pár könyvespolc a lakásból, így jó volna valamit okosítani az elrendezésen, meg a szőnyeget is utálom, és valami változás kéne. Eszembe jutott egy feng shui könyv, amit már régen olvastam, és sikerült Cilitől újra elkérni. Nem fogom magam (nagyon) védeni, hogy minek olvasok ilyesmiket, igazából már megszoktam, hogy ha valamit olvasok, azt szűrjem közben. Biztosan van benne jókora bullshit***, de már pár apró próbálkozásomból is kiderült, hogy azért igenis használhatóak az ötleteik. Most még nem megyek részletekbe, de későbbi írásokban szándékomban áll előtte-utána képekkel bombázni benneteket. (Az egészben az a jó, hogy nagy része egyszerű és tudtam, és mindenki tudja, csak itt valahogy mégis jól össze van szedve.) Itt ez az egész feng shui azért érdekes, mert vannak témák, amik megjelennek a lakberendezésben, és a feng shui szerint, ha valamelyikkel problémánk van az életben, akkor a lakásunkban is jó, ha emlékeztet bennünket jelképesen valami arra, hogy most erre szeretnénk koncentrálni. Ilyen területek: egészség és család, gazdagság és siker, hír és hírnév, házasság és szerelem, alkotókészség és gyerek, segítők és utazás, emberi kapcsolatok és karrier, önművelés és tudás.

Tetszett az ötlet, hogy nagyjából egy-egy hónapot töltsek mindegyikkel, hogy egy kicsit jobban koncentráljak egy területre. Azon kaptam magam, hogy kapkodok, és nem tudtam eldönteni, melyikkel kezdjem. Mire Zsombi tüdőgyulladására fény derült, és közben alig éreztem magamban erőt bármire, nemhogy extra törődésre és ápolásra, rögtön tudtam, hogy az egészség és család lesz, amit kiválasztok.

Végül a lakásban alig lett nyoma, azon kívül, hogy próbáltam kitenni ide-oda képeket a családról és barátokról, és igyekeztem csak élő és egészséges, és nem félig száradó növényekkel körülvenni magunkat. (Hogy miért, arról később.)

Viszont ez is elég volt arra, hogy az egészséggel foglalkozni kezdjek, és akkor jutott eszembe az a jógára emlékeztető gyakorlatsor, amivel egy ideig szemeztem, sőt, ki is próbáltam, csak a szoptatás miatt mégse mentem bele. Ez az öt tibeti rítus. (Most már a szoptatás nem állít meg. Lehet, hogy a méregtelenítés beindult tőle a szervezetemben, meg hat a hormonháztartásra is, de a Vilit ez egyelőre nem zavarja. Ha zavarná, és abbamaradna a szoptatás, szerintem másfél éves gyereknél ez sem a világ vége. Vagyis most már itt az ideje, hogy éljek. Utánaolvastam annyira, hogy felelősen tudjak dönteni arról, hogy belekezdjek.)

 Gyakorlatilag annyi az egész, hogy minden egyes nap felkelés és kis bemelegítés után öt darab gyakorlatot kell elvégezni. Kezdetben háromszor kell őket ismételni, majd hetente kettesével emelve a tétet, végül eljutunk huszonegy ismétlésig, és azt aztán életünk végéig minden reggel lenyomjuk :)

Magyarul itt van róla jó leírás, a végén videó is van.

Amikor kérdéseim vannak, itt szinte mindig találok választ, bár ez az oldal angolul van.

És ezt olvastam először, ennek a képei és leírása alapján kezdtem a tornát. (A végén vannak helyettesítő gyakorlatok arra az esetre, ha valamelyik nem menne.) Az első link magyar videója kicsit más. Ugyan a légzésre én is figyelek, de a torna maga közel se ilyen nyugis és lassú. Nagyjából úgy kell elképzelni, hogy Vili szopizott, Zsombi megkapta a tejet-cumit-mesét és a kanapén bootol****, én elkezdem a tornát, Vili felvillanyozódik és kb ott ugrál a hasamon, és azt kiabálja, hogy tellealábad.

És hogy miért szeretem annyira? Mert konkrétan olyan lettem tőle, mint egy energiabomba. Jókedvvel kelek fel, és torna után életre kelek, és van erőm a napot elkezdeni. Alig egy hete csinálom, mégis hatalmas a hatása. Mint aki álomból ébredt, olyan lettem. Minden nyilván nem változott meg, de él a remény, hogy a változtatáshoz alakul az erő, és ez szerintem nagy dolog.

Nekünk nyugati embereknek általában idegen az a terminológia, ami az elméletéhez kapcsolódik, de őszintén szólva engem ez nem zavar. Mit érdekel engem, hogy csakrákról meg univerzum energiájáról beszélnek. A testet lendületbe hozza, és a szellemet is, és érzem magamban az életet, mint eddig nagyon kevésszer életemben. Aki tud más módszert arra, hogy megteljen élettel, örüljön, és ossza meg velünk. Én így kezdek neki. És ugyanilyen elánnal próbálom beszuszakolni a napjaimba a kontemplációt, a csendes Jézus-imát, de ez megint egy hosszú történet, és már így is nagyon hosszút írtam, és aki végig bírta olvasni, annak küldök egy puszit.

(Vigyázat! Beindítja a bensőnket, néha ideiglenes mellékhatásokkal is jár. Nekem másfél napig majd szétesett a fejem, ami szinte kibírhatatlan volt, de nem hagytam abba. El is múlt. Viszont mielőtt elkezdjük, érdemes sokat olvasni róla.)

 

*Nem mindenki tud angolul a világon. Ezért mindig fogok magyarázkodni. Ez azt jelenti: Ez egy szép barátság kezdete. A Casablanca c. film sokat idézett utolsó mondata.

**meglepetés, meglepetés

***mellébeszélés (szó szerint bikaszar)

**** indítja a rendszert :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egykicsitjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr276453775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sipos Juli 2014.07.01. 10:11:14

Jessz, tök jó vagy, ez a torna nem semmi! Hajrá!
süti beállítások módosítása