HTML doboz

Napló nektek

"Az élet bennünk sikerülni akar." (Mustó Péter)

illusztrálva

2015.07.08. 14:14 Sipos Juli

Nem pörög, lefékez

Az a három teás csésze a múltkor, és még mellé a sok házimunka kikészítette a kezemet. Túl keményre szikkadtak az agyagok a kivájás előtt, és az egésznek ínhüvelygyulladás lett a vége a jobb karomban. Most már jó, egy hetet kíméltem, már nem fáj, csak érzem, hogy lassan kell munkára szoktatnom.

Életerős akarok lenni. Minden szempontból. Ne a feladat szűnjön meg, hanem keressek hozzá erőt.

Van ez a kifejezés angolban, hogy show up. Megjelenni, jelen lenni, mutatkozni. Az állandó szélmalomharcom. Woody Allen szerint "Eighty percent of success is showing up." Azaz a siker nyolcvan százalékban a jelenléten múlik. Például hogy elindulok futni. Hogy felkelek előbb, hogy leülök faragni, leülök tanulni, és csinálom. És ott vagyok. Nem máson járatom a kerekeket.

Ahány területen problémával küzdök az életemben, annyiszor szembesülök ezzel: hogy nem tudok ott lenni, nem csinálom, nem akarom, kínlódok. Csak ha ránézek erre kívülről, és belátom, hogy a gondolataim és félelmeim alkotta köd nem én vagyok, csak egy állapot, de én mélyen valódi vagyok és nem ilyen, akkor könnyebbül meg minden. Ebből szeretnék szokást csinálni. Alakul.

Amikor felpörögtem a csészekészítésre, le kellett lassítanom és szenvedtem tőle mint a kutya. Nem baj, az élet ilyen. A irány megvan, az elszántság megvan, itt nem érzem a semmitnemakarok nyomasztó súlyát. Itt most azt tanulom, hogy a ritmusok és tempók nem csak rajtam múlnak, és most nem csak ennek a kerámiatanulásnak van itt az ideje. Itt a nyár is, a medence melletti felügyelet, a testvérharcok, a maminál nyaralás, az elutazós nyaralás, és utána a költözés hamarosan. És a bútorépítés és belakás. Új hellyel ismerkedés. És addig is a kalandok közt a hétköznapok ismétlődése.

És elém került ez a vers is, nagyon megszerettem:

"Túljutván az éj felén,
fölkeltünk, a Nap meg én;
néztük egymást tétován:
hogy lesz ebből délután...?
___(Fenti 4 sort légből kaptam
___s vízre írtam. Ilyen nap van.)"

(Fodor Ákos: Naplólap)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://egykicsitjobban.blog.hu/api/trackback/id/tr847610200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása